hello from Ireland

Ici se présentent voyageurs, explorateurs et leur véhicule.
Ned4
Petit mécano.
Petit mécano.
Messages : 22
Inscription : 13 Août 2012 23:53
Contact :

hello from Ireland

Messagepar Ned4 » 14 Août 2012 03:49

Bonjour, je voudrais votre forum. Je cherche à B90, B110, B120. il ya quelques en Irlande. elles sont très hautes!

Puis je vous demander?

• sont ces véhicules de 3,5 tonnes? (le 4x4)

• sont des pièces faciles à acheter

• quelle est la différence entre 110 et 120

• quelle est la vitesse de croisière

Je suis désolé mais je ne parle français, je dois utiliser Google Translate

greetings,
Ned.

Avatar de l’utilisateur
Noich'
Tiens voila les clés
Tiens voila les clés
Messages : 718
Inscription : 22 Déc 2010 15:10
Type de véhicule : 110.150
Prénom : Olivier
Métier : Intermittent du travail
Département : Seine et Marne
Contact :

Re: hello from Ireland

Messagepar Noich' » 14 Août 2012 09:30

Hello Ned, welcome on board !

I answer what I know, for the rest I let the specialists answering :

Ned4 a écrit :Bonjour, je voudrais votre forum. Je cherche à B90, B110, B120. il ya quelques en Irlande. elles sont très hautes!

Puis je vous demander?

• sont ces véhicules de 3,5 tonnes? (le 4x4) It depends on, most of them are under 3,5T, but some of them are above so you need a truck licence if you buy it.

• sont des pièces faciles à acheter In general, yes. For the engine parts no problem : the Sofim engine is shared with 4x2 versions, and also Iveco Daily (and perhaps other vehicles but I don't know which ones).
For 4x4 parts (likes transfer etc) it depends on the vehicule : differents parts are existing for the same model. By example rear and front axle can be Hurth, Ponticelli or Renault, same thing for gear boxes, etc


• quelle est la différence entre 110 et 120 Just intercooler I think (need a specialist to confirm), but B120 exists only in 4x2.
• quelle est la vitesse de croisière around 110km/h

Je suis désolé mais je ne parle français, je dois utiliser Google Translate

greetings,
Ned.


Look at those threads you'll find many informations and pictures, if you need help for translation I can try to help you (I said try , my english is much better than my knowledge in mechanical, but that doesn't means so much :P ):
viewforum.php?f=1

viewforum.php?f=3
http://www.truckistan.net

Ne demandez jamais votre chemin à quelqu’un qui le connaît, vous risqueriez de ne pas vous perdre. (Zoo Project)

Ned4
Petit mécano.
Petit mécano.
Messages : 22
Inscription : 13 Août 2012 23:53
Contact :

Re: hello from Ireland

Messagepar Ned4 » 14 Août 2012 11:37

thank you Noich. i have seen several 120 4x4's here in Ireland, and in England? it is possible the owners made a mistake..
i find it strange that such a big vehicle should be powered by a 2.8 engine.

what are they like in gasoil?



merci Noich. J'ai vu plusieurs 120 4x4 est ici, en Irlande et en Angleterre? il est possible que les propriétaires ont fait une erreur ..
je pense que c'est étrange que un si gros véhicule doit être alimenté par un moteur 2.8.

comment sont-ils en gasoil?

Ned4
Petit mécano.
Petit mécano.
Messages : 22
Inscription : 13 Août 2012 23:53
Contact :

Re: hello from Ireland

Messagepar Ned4 » 14 Août 2012 11:43

Noich is there any way to recognise which vehicles are under 3.5 ton?

the van body weighs over 3 tons? its huge!

the châssis / cab weigh close to 3 tons?

----------------

Noich est-il un moyen de reconnaître les véhicules sont de 3,5 tonnes?

le corps van pèse plus de 3 tonnes? son énorme!

le châssis / cabine peser près de 3 tonnes?

Avatar de l’utilisateur
Noich'
Tiens voila les clés
Tiens voila les clés
Messages : 718
Inscription : 22 Déc 2010 15:10
Type de véhicule : 110.150
Prénom : Olivier
Métier : Intermittent du travail
Département : Seine et Marne
Contact :

Re: hello from Ireland

Messagepar Noich' » 14 Août 2012 12:18

I think the only way is to look at the papers of the vehicle, and it should also be written on the small add. In general they are a bit cheapper because you need a truck licence to drive it.
I already heard about B120 4x4 in England but I'm pretty sure that doesn't exists in France.

2.8 engine is the bigger one, for B110. For B90 it's a 2.5 engine. I only saw diesel engines, I don't know if it exists in gasoline... And I don't know the exact weight but 3 tons looks normal for that kind of vehicule. Considering the complete transfer, the stronger shock absorber, heavier wheels and all 4x4 stuff it's almost 1 ton heavier than the same in 4x2.
http://www.truckistan.net

Ne demandez jamais votre chemin à quelqu’un qui le connaît, vous risqueriez de ne pas vous perdre. (Zoo Project)

Ned4
Petit mécano.
Petit mécano.
Messages : 22
Inscription : 13 Août 2012 23:53
Contact :

Re: hello from Ireland

Messagepar Ned4 » 15 Août 2012 00:54

Noich thanks.

the axles look pretty impressive. are they prone to failure?

can you tell me about fuel economy please? that is the last of my questions, thank you for all the info

Avatar de l’utilisateur
Noich'
Tiens voila les clés
Tiens voila les clés
Messages : 718
Inscription : 22 Déc 2010 15:10
Type de véhicule : 110.150
Prénom : Olivier
Métier : Intermittent du travail
Département : Seine et Marne
Contact :

Re: hello from Ireland

Messagepar Noich' » 15 Août 2012 11:12

I've never heard about a special weakness on that point, but I'm not sure.
About fuel economy there are kits existing like ecopra, etc. but I can't tell you exactly how much it saves.
The forum is quite calm that moment because of hollidays but you should try to open a thread in the part of the forum dedicated to B90/110, you'll have answers from owners of that vehicles (more precises than mines !).
http://www.truckistan.net

Ne demandez jamais votre chemin à quelqu’un qui le connaît, vous risqueriez de ne pas vous perdre. (Zoo Project)


Revenir vers « Voyageurs présentez-vous ! »

Qui est en ligne ?

Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur inscrit et 35 invités